Basfakta om Homsan
Homsan grundades 2010 och har som vision att kunna erbjuda kunder en heltäckande service inom social omsorg. Vi ska vara välkända genom att bedriva verksamhet med god kvalitet och sunda värderingar.
Utifrån visionen bygger vi dynamiskt vidare nya verksamheter och kan idag erbjuda följande:
Daglig verksamhet enligt LSS personkrets 1
Boendestöd
Avlösning
Ledsagning
Personlig assistans
Homsan har cirka 66 tillsvidareanställda och ungefär 170 kunder och deltagare. Vi finns på ett flertal adresser i sydvästra Stockholm men har kunder och deltagare från hela Stockholm varav ett flertal från nordvästra Stockholm.
Utifrån vår vision formar vi strategier och mål som syftar till att bedriva verksamheter med hög kvalitet för såväl kunder som medarbetare.
Homsan är ett mångkulturellt företag och vi talar ett flertal språk, bland annat arabiska och spanska. Inom hemtjänst finns arabisktalande kundansvarig och samordnare.